.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی: دعا کنید کاندیدا نشوم

اولين همايش "تبيين مديريت كارآمد اسلامي با رويكرد به سيره‌ي شهدا" به مناسبت هفته‌ي بسيج مستضعفين به دعوت و ميزباني بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر و با سخنراني محسن رضايي در سالن آمفي‌تئاتر اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محسن رضايي در اين همايش و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان در رابطه با دانشگاه آزاد گفت: البته اين سوال سختي است و من با توجه به شرايط سياسي فعلي به صراحت نمي‌توانم در مورد دانشگاه آزاد مثل ديگر نهادها صحبت كنم. اما بايد بدانيم اگر دانشگاه آزاد نبود شايد 40 درصد از تحصيل‌كرده‌هاي عالي كشورمان الان نبودند و ظرفيتي را كه دانشگاه آزاد در مقطعي از انقلاب به وجود آورد، كمك كرد تا امروز 35 تا 40 درصد تحصيل‌كرده‌هاي عالي كشورمان از اين نهاد باشند و روز به روز در مراكز پژوهشي و تحقيقاتي خود را بالا بردند.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت: در مورد معايب هم بحث‌هاي زيادي شده و وجود دارد كه اگر در شرايط سياسي فعلي نبوديم شايد راحت‌تر مي‌توانستيم در رابطه با آن صحبت كنيم، اما اين موضوع را قبول دارم كه دانشگاه آزاد اسلامي بايد اساسنامه‌ي خود را قانوني كند و فارغ از انديشه‌هاي دولت اين حرف درستي است.

وي افزود: در رسيدگي به دانشجويان نيز به نظر من مشكلاتي وجود دارد كه شايد يكي از كوچك‌ترين آنها بحث شهريه باشد و اميدوارم در سال‌هاي آينده رسيدگي بيشتري صورت پذيرد؛ چرا كه دانشگاه يعني انسان كه البته اين انسان دو بعد دارد و از استاد و دانشجو تشكيل مي‌شود و تمام زحماتي كه كشيده مي‌شود هدف از آنها ايجاد انسان شاداب و باروحيه است كه در پايان اين دوره از دانشگاه بيرون مي‌آيد و براي جامعه مثمرثمر واقع مي‌شود و اين هدف در دانشگاه آزاد، پيام نور و سراسري يكي است و بايد بگويم كميت نمي‌تواند كارنامه‌ي موفقي باشد. بنابراين با وجود تمامي معايب و محاسن اميدواريم روز به روز از اشكالات كاسته و بر محاسن افزوده شود.

رضايي هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با پايان جنگ و نظر امام (ره) گفت: پايان جنگ دو قصه دارد؛ يكي تا قبل از پذيرش قطعنامه‌ي 598 و ديگري بعد از آن.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام افزود: قطعنامه‌ي 598 ايران در شرايط تلخي پذيرفته شد و در آن دوران ايران با شكست‌هاي پي‌درپي مواجه گرديده بود و معلوم نبود در اين شرايط عراق نيز اين قطعنامه را بپذيرد. پس پذيرش آن ريسكي خطرناك بود، اما در دو هفته‌ي آخر جنگ، انقلابي در جبهه‌ي ايران به وقوع پيوست و عمليات‌هاي ايران با پيروزي‌هاي پي‌درپي مواجه شد كه عراق در نتيجه‌ي اين شكست‌ها قطعنامه را پذيرفت.

وي افزود: قطعنامه‌ي 598 هشت بند دارد كه اكثر آنها به نفع ايران است؛ چرا كه آمريكا مي‌خواست جنگ را تمام كند و به جاي اين‌كه از منافع خود به ايران بدهد، از منافع دولت صدام گرفتند و به ايران دادند و اين موضوع باعث ناراحتي صدام و حمله‌ي او به كويت شد.

رضايي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با تفاوت جوانان امروزي و جوانان زمان جنگ گفت: نمي‌خواهم تعارف كنم اما به نظر من نسل سوم انقلاب با نسل جوانان دوران جنگ زياد تفاوت نمي‌كند و دليلي نمي‌بينم كه از ميان شما شهيداني مانند باكري‌ها و خواهران دليري مانند دوران دفاع مقدس وجود نداشته باشد، اما آن زمان شرايط محيطي ايران جهادي بود و به انسان كمك مي‌كرد وقتي يك قدم برمي‌دارد 10 قدم جلو برود اما شرايط فعلي ايران جهادي تعريف نشده است. البته جهادي به معناي جنگي نيست و انسان مي‌تواند جهادي زندگي كند اما در زير جنگ نباشد و در واقع جهادي بودن به معناي انسان، خاكي، متواضع بودن است و بعد از جنگ فضاي ايران جهادي تعريف نشد. بنابراين آن محيط در حال حاضر وجود ندارد.

اين سردار دوران دفاع مقدس افزود: جوانان ما كه در محيط جنگ مي‌آمدند با سبك مديريتي كه از روز اول با آن مواجه مي‌شدند با سرعتي زياد جلو مي‌رفتند و ساعتي در جنگ نبود كه اين جوانان چيزي ياد نگيرند. بنابراين سرعت مواجهه با مشكلات و يادگيري خيلي زيادتر از دوره‌ي فعلي بود و در واقع نوعي شتاب در خودسازي وجود داشت كه نسبت به زمان فعلي بيشتر بود اما بايد بگويم كه از نظر نوع انسان‌ها تفاوتي وجود ندارد.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي نقش مجمع تشخيص مصلحت نظام در اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: مجمع تشخيص دستگاهي مستشاري است و كار مشورت دادن به رهبري را بر عهده دارد و همان‌طور كه همه مي‌دانند كار اجرايي و دخالت اجرايي ندارد و تنها بنا بر قانون اساسي در زمان حل اختلاف ميان مجلس و شوراي نگهبان مي‌تواند اقدام كند، اما بايد بگويم كه مشورت با رهبري كار بسيار مهمي است و به طور مثال مشخص مي‌شود كه چشم‌انداز آينده‌ي ايران چه‌طور بايد باشد و در سال 1404 بايد به كجا برسد و يا در مورد سياست‌هاي اصل اقتصادي 44 و حد و حدود دولت بخش خصوصي و يا سياست‌هاي آموزش عالي و غيره به رهبري مشورت مي‌دهد و با حسن نظري كه رهبري به مجمع دارند تا به حال توانسته‌ايم به نتيجه‌ي نهايي دست يابيم و سياست‌هاي كلي را به مجلس و دولت ابلاغ نماييم.

رضايي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال كه شما در كدام‌يك از عناوين دبير مجمع تشخيص و يا جانشين فرمانده سپاه پاسداران لذت و يا سختي بيشتري كشيده‌ايد؟ گفت:من هيچ لذتي را به اندازه‌ي دوران حضور در دفاع مقدس در تمامي عمرم احساس نكردم و احساس نخواهم كرد و اين لذتي كه در اين دوران بردم با هيچ دوره‌اي از عمرم برابري نمي‌كند و اگر در دوران حضور به عنوان فرمانده سپاه واقعا احساس تكليف نمي‌كردم كه بايد از اين محل بيرون بيايم در همان محيط ادامه‌ي كار مي‌دادم.

وي افزود: اين موضوع كه گفته مي‌شود در رابطه با بيرون آمدن از سپاه به دستور آقا گوش نكرده‌ام اشتباه است؛ چرا كه راضي كردن مقام معظم رهبري سه سال به طول انجاميد و تا ايشان كاملا راضي نشدند سپاه را ترك نكردم و در نهايت بايد بگويم كه به علت اين‌كه مشكلاتي را در آينده‌ي كشور احساس مي‌كردم براي كمك به دوستان به محيط جديد پا گذاشتم.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي وضع دفاعي ايران و توانايي مقاومت در برابر آمريكا گفت: وضع دفاعي ما در رابطه با آمريكا بسيار حساس است. البته با توجه به اين‌كه چيزي به پايان عمر حكومتي بوش نمانده است هنوز هم گاهي خبرهايي درج مي‌كنند كه چيزهايي در ذهن آمريكا مي‌گذرد.

رضايي با تاكيد بر اين‌كه در شرايط حساسي قرار داريم، گفت: در پنج سال گذشته سه بار تا آستانه‌ي درگيري جلو رفتيم كه البته اين موضوع از طرف آمريكا بوده و شايد تنها يك دستور تا درگيري باقي مانده بود و يكي از دلايل جلوگيري از اين موضوع، توانمندي بالاي پاسخگويي ايران به آمريكا بوده است.

وي افزود: از نظر دفاعي سياسي، ايران در خاورميانه حرف اول را مي‌زند و در دنيا جزو 10 كشور اول دنيا محسوب مي‌شود و سرجمع نيروهاي زميني، دريايي، هوايي و موشكي ايران در مقايسه با ديگر كشورها مانند تركيه، عربستان، پاكستان و غيره جلوتر است.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرد: از نظر سياسي ايران بعد از 200 سال در مرزها حضور داشته است و امروز صلح منطقه بدون حضور ايران امكان‌پذير نيست؛ در حالي كه اين موضوع تنها در دوران صفويه به وجود آمده بود. پس اميدواريم روزي برسد كه در كنار موشك‌ها و نيروهاي مسلح، اقتصادي توسعه‌يافته داشته باشيم؛ چون بدون آن، اين نيرو در درازمدت نمي‌تواند پاسخگو باشد.

رضايي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با رفتار سياستمداران امروز كشور و سادگي زندگي آنها در مقايسه با فرماندهان دوران جنگ گفت: اين موضوع كار ساده‌اي نيست و خود من هم كه با اين شهدا بودم اين سادگي را در خود نمي‌بينم و بايد بگويم حفظ سيره‌ي شهدا كار سختي است تا بتوانيم مثل آنها از نظر اخلاقي، صداقت و ايثار و صبر داشته باشيم، اما اين‌طور نيست كه حاكمان امروز ما از شهدا فاصله‌ي زيادي گرفته باشند.

به گزارش ايسنا، محسن رضايي در پاسخ به آخرين پرسش در رابطه با انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري ايران و اين‌كه آيا در انتخابات شركت خواهد كرد؟ گفت: نظر من اين است كه ايران را هيچ فردي به تنهايي نمي‌تواند اداره كند و كساني كه فكر مي‌كنند به تنهايي اقتصاد و سياست خارجي و امنيت ايران را مي‌توانند حفظ كنند درك درستي از شرايط ندارند.

وي افزود: ايران را مي‌توان به صورت جمعي اداره كرد، پس دولت مقدم بر رييس‌جمهور است و ايران را بايد دولت كارآمد ائتلافي متعهد اداره كند و كساني كه ادعا مي‌كنند به تنهايي از عهده‌ي اين كار برمي‌آيند البته شايد قصد عوام‌فريبي نداشته باشند و فقط از اين موضوع اطلاع ندارند.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام افزود: بنابراين حداقل بايد در كابينه‌ي دولت 6-5 رييس‌جمهور ديده شود تا بتوان كشور را به سمت توسعه پيش برد.

رضايي با ابراز نگراني از آن‌چه تك‌روي در عرصه‌ي كشور مي‌خواند، گفت: از كساني كه به صحنه مي‌آيند و كساني كه راي مي‌دهند مي‌خواهم كه از تك‌روي بپرهيزند و نگذارند كه فرصت‌هاي كشور از دست برود و دعا كنيد كه من كانديدا نشوم.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، هم‌چنين در ابتداي اين همايش جودي فرمانده بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر به حضار خيرمقدم گفت و مجيد فهميده برادر شهيد محمدحسين فهميده، به بيان خاطراتي از اين شهيد بزرگوار پرداخت.

هم‌چنين در پايان اين همايش توسط بني‌عامريان فرماندار اسلامشهر، بدرقه، رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر، شريفي جانشين فرماندهي بسيج ناحيه تهران بزرگ و جودي فرمانده بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر، لوح تقديري به يادبود از اين همايش به محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام اهدا كردند و هم‌چنين به هفت تن از دانش‌جويان نمونه‌ي بسيجي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر به مناسبت هفته‌ي بسيج، لوح‌هاي تقديري توسط محسن رضايي اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام همچنين در اغاز اين جلسه ضمن عرض تبريك به مناسبت سالگرد صدور فرمان تاريخي امام (ره) براي تشكيل بسيج گفت: از سال 57 و بعد از گذشت 7-8 ماه از پيروزي انقلاب اسلامي، امام (ره) تصميم مهم تاريخي مبني بر تشكيل ارتش 20 ميليوني براي ملت ايران گرفتند و چند ماه بعد از آن فرمان، جنگ به وجود آمد. بنابراين شايد اگر آن موقع فرمان به‌موقع تاريخي امام (ره) نبود ملت ايران نمي‌توانست به خوبي از اين حادثه بيرون بيايد.

وي افزود: مديريت كارآمد اسلامي با رويكرد به شهداي ايران اسلامي موضوع بسيار خوبي است، به اين علت كه اين نوع مديريت را بايد در دهه‌هاي اول انقلاب به دنبالش گشت و ويژگي‌هاي آن را پيدا كرد. از نكاتي كه در اين مديريت وجود دارد اين است كه اكثر شهدا جوان بودند و اكثر فرماندهان شهيد نيز دانشجو بودند. پس براي دانشجويان امروز قابل فهم‌تر است نسبت به ديگر سنخيت‌هاي مديريت. البته علم مديريت ثمره‌ي تلاش‌ها و دستاوردهاي بشر است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

اين سردار دوران دفاع مقدس تصريح كرد: پديده‌ي انقلاب و دفاع مقدس دو پديده‌ي بزرگ بوده كه خالقان آن جوانان بوده‌اند و اين جنگ بر اساس استانداردهاي سياسي نظام بين‌الملل بايد 20 سال طول مي‌كشيد و صاحب‌نظران تمام دنيا بر اين عقيده بودند كه جنگ 8 ساله‌ي ايران 20 سال طول مي‌كشد؛ چرا كه از يك طرف ارتش عراق مجهز بود، اما ارتش ايران كه فرماندهان آن حضور نداشتند در بدنه به دو دسته‌ي انقلابيون و افراد غيرانقلابي تقسيم شده بود. هم‌چنين تجهيزات ارتش عراق بسيار فراهم بود و آمريكا نيز به آنها كمك مي‌كرد اما ايران ارتباط تسليحاتي‌اش با جهان قطع شده بود و از طرف ديگر با توجه به اين‌كه هر جنگي نياز به پشتوانه‌ي اقتصادي دارد آمريكا و شوروي پشتيبان صدام بودند اما شاهد بوديم كه در آن دوران ارتباطات نفتي ايران نيز قطع شد. پس اين جنگ مي‌بايد 20 سال طول مي‌كشيد كه حداكثر 8 سال به طول انجاميد و البته مي‌توانست كوتاه‌تر نيز باشد.

وي با اشاره به جمله‌ي معروف امام (ره) در سال‌هاي اول جنگ در رابطه با اين‌كه امام (ره) گفتند حتي اگر جنگ 20 سال طول بكشد ما ايستاده‌ايم، گفت: اين صحبت امام (ره) در دوره‌اي بود كه جو غالب روشنفكري كشور ادعا مي‌كرد كه مقاومت بي‌فايده است؛ چرا كه آمادگي وجود ندارد. هم‌چنين نكته‌ي ديگر در رابطه با مديريت كارآمد اسلامي اين است كه جنگ 20 ساله، 8 ساله به پايان رسيد پس مي‌تواند براي ما مفيد باشد؛ چرا كه تجربه ثابت كرده است ملت ايران درست حركت مي‌كند اما حركت آن كند است و 70 سال طول كشيد تا انقلاب ايران رخ داد؛ در حالي كه اگر 40 سال زودتر انقلاب مي‌شد در حال حاضر 40 سال جلوتر بوديم.

رضايي ادامه داد: تكرار اين روند بعد از جنگ در مديريت كشور وجود داشته است كه اگر وضعيت اداره‌ي كشور مثل 30 سال گذشته ادامه يابد معلوم نيست به نتيجه‌ي مطلوب دست يابيم. اما جنگ داراي ويژگي‌هايي است كه مي‌تواند زمان را جلو بكشد و مورد استفاده قرار گيرد.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام با طرح اين پرسش كه مديريت كارآمد اسلامي چيست؟ و بيان خاطره‌اي از عمليات خيبر، گفت: يكي از ويژگي‌هاي مديريت كارآمد اسلامي، صداقت است. صداقت باعث صرفه‌جويي، افزايش بهره‌وري، اجتماع سازمان و غيره مي‌شود و در اين شرايط است كه افراد نه به خود دروغ مي‌گويند و نه به ديگران؛ چرا كه خود را در محضر الهي مي‌بينند. بنابراين صداقت است كه مديريت كارآمد اسلامي را جلو مي‌برد و پيوند عميقي با مردم ايجاد مي‌كند و پيروزي به بار مي‌آورد.

وي با اشاره به بحران اقتصادي غرب گفت: بحران اقتصادي غرب را از نظر سياسي، اقتصادي، مالي و اخلاقي تحليل كرده‌اند و در تحليل اخلاقي صحبت از فريب، خدعه، حرص و طمع مي‌شود كه باعث به وجود آمدن اين بحران شده است و خدعه به كساني مربوط مي‌شود كه در معاملات سفته‌بازي مي‌كنند. در آمريكا نيز پول بادآورده‌اي از برزيل و چين به اين كشور كشانده شد و به مسكن تبديل شد؛ در حالي كه قدرت بازپرداخت وام وجود نداشت و در نتيجه‌ي انتقال اين بحران به بيمه و اوراق سهام، اين بحران به سمت اشتغال و توليد نيز گسترده شده است و به بيكاري گسترده در دنيا منجر خواهد شد كه نتيجه‌ي خدعه و تدبير است.

رضايي افزود: اولين ويژگي مديريت كارآمد اسلامي ويژگي اخلاقي است؛ چرا كه بدون اخلاق، مديريت كارآمد اسلامي دروغي بيش نيست و ويژگي دوم اين مديريت بعد از صداقت، ايثار است؛ به اين ترتيب كه مديران اسلامي براي دفاع از خود، ديگران را خراب نمي‌كنند و وقتي مورد تهمت قرار مي‌گيرند براي دفاع از خود دست به هر چيزي نمي‌زنند؛ چرا كه بسياري از مواقع با سكوت و صبر مي‌توان ديگران را تربيت كرد و جلوي به وجود آمدن چالش‌ها را گرفت.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در ادامه، ويژگي ديگر مديريت كارآمد اسلامي را در كنار صداقت و ايثار، مردمي بودن دانست و اشاره كرد كه فرماندهان جنگ از ميان مردم بيرون آمده بودند و با بسيجي‌ها زندگي مي‌كردند و حتي جلوتر از آنها در خط مقدم حاضر مي‌شدند. پس نوع ساماندهي نيروهاي رزمنده در جبهه، مردمي بود اما بايد توجه داشت كه اين سازماندهي بدون سازمان و پوپوليستي و بدون نظم و پراكنده نبود بلكه مردمي بودن به معناي نهاديافته يا سازمان‌يافته بودن است.

وي ادامه داد: نكته‌ي ديگر در مورد مديريت كارآمد اسلامي اين است كه اين مديريت الهي است و كار افراد براي رضاي خداست و هم‌چنين منافع شخص و گروه و حزب خاص مدنظرشان نيست. در نتيجه اگر مخالفان آنها نقدي داشته باشند اين‌گونه نيست كه اگر حرفشان حق باشد جلوي آن بايستند و بسياري از فرماندهان ما در جنگ از دشمن درس گرفته‌اند.

رضايي گفت: مديريت كارآمد اسلامي در يك كلام خدمت بي‌منت و بدون ادعا است؛ چرا كه به خدا معتقد بوده و از خدا اجر مي‌خواهند و به دنبال اجر گرفتن از غير خدا نيستند و به منافع شخصي خود توجه ندارند.

وي افزود: نكته‌ي ديگر در بحث مديريت كارآمد اسلامي، موضوع سبك اين مديريت است و بايد بگويم كه مديريت شهدا داراي سبك مخصوص به خود است و من آن مديريت را تعاملي يا اغنايي نام گذاشته‌ام.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام افزود: با توجه به اين‌كه اكثر فرماندهان نظامي بوده‌اند شايد قابل تصور نباشد وقتي قرار بود عملياتي طراحي شود تمام فرماندهان و رده‌هاي پايين نيز در شكل‌گيري و طراحي اين عمليات نقش داشته‌اند و جلسات زيادي براي اين تصميم‌گيري‌ها برگزار مي‌شد كه به طور مثال مي‌توان به عمليات فتح‌المبين و يا آزادي خرمشهر اشاره كرد و بايد بگويم در هيچ جلسه‌اي كسي از بيان نظر مخالف خود نمي‌ترسيد و با شجاعت حرف خود را مي‌زدند. پس اگر اين آزادي و تعامل نبود اين همه دانش توليد و منتقل نمي‌شد. بنابراين رمز توليد و انتقال دانايي، تعامل انسان است.

اين سردار دوران دفاع مقدس تصريح كرد: سبك مديريت كارآمد اسلامي با ديگر سبك‌ها متفاوت است و يكي از ويژگي‌هاي تعامل، مشاركت و اغنا كردن است. البته حرف نهايي را مدير مي‌زند، اما تا زماني كه حرف نهايي اعلام شود مشورت‌هاي زيادي در رابطه با آن انجام مي‌شود.

وي گفت: بايد بگويم كه بيشتر مديران و فرماندهان جنگ مربي نيز بودند. بنابراين هم عمليات مي‌كردند و هم عمليات كردن را ياد مي‌دادند. پس فرماندهاني كه مربي باشند با فرماندهاني كه مربي نباشند بسيار تفاوت مي‌كنند.

رضايي تصريح كرد: مساله‌ي ديگر حضور مديران در خط مقدم بود؛ چرا كه مديران رده بالا در كنار ديگر افراد در رده‌هاي پايين‌تر در خطوط مقدم جبهه حاضر بودند كه در كنار تاثيرگذاري رده‌هاي پايين‌تر در تصميم‌گيري‌ها باعث يكپارچگي در بدنه مي‌شد؛ چراكه هم پاييني‌ها مي‌دانستند بالا چه خبر است و هم بالايي‌ها در سختي‌هاي جنگ حضور داشته و با آن آشنا بودند و به نوعي مديريت شهودي در صحنه وجود داشت.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت: اگر در صحنه‌هاي مديريتي مثل اقتصاد و سياست از اين سبك مديريت استفاده شود جامعه‌ي ما اهداف 10 ساله را يك ساله پياده خواهد كرد و نبايد تصور كرد كساني كه در 23 سالگي فرمانده جنگ بوده‌اند از تجربه‌ي بالايي برخوردار نبودند؛ چرا كه با اين نوع سبك يادگيري و تجربه كردن قدرتي را به دست آورده بودند كه مثل يك ژاندارم 60 ساله باتجربه بودند. بنابراين سبك مديريت كارآمد اسلامي زمان را سرعت مي‌بخشد. البته عقلانيت، منطق و كارشناسي را زير پا نمي‌گذارد؛ چرا كه توكل و عقلانيت دو روي يك سكه هستند كه بدون در كنار هم بودن آنها هيچ مديري موفق نخواهد شد. اما بايد توجه داشته باشيم كه عجله و شتابزدگي با سرعت تفاوت مي‌كند و در سرعت، منطق زير پا گذاشته نمي‌شود اما در عجله ممكن است عقلانيت زير پا گذاشته شود.

رضايي در پايان سخنان خود گفت: اميدواريم همه‌ي ما از درس‌هايي كه شهدايمان برايمان به جا گذاشته‌اند بهره‌مند شويم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.